Το χρέος κάθε Πολιτείας που σέβεται την αποστολή της είναι να σχεδιάζει και να υλοποιεί πολιτικές που βελτιώνουν την καθημερινή ζωή  του κάθε πολίτη. Αυτό αποκτά μία ιδιαίτερη αξία, όταν οι κοινωνίες δοκιμάζονται από διάφορες κρίσεις.

Σήμερα,  εν μέσω τριών κρίσεων – υγειονομικής,  οικονομικής και ενεργειακής-  η ελληνική Πολιτεία και η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη  υλοποιεί με συνέπεια ένα στοχευόμενο σχέδιο αναβάθμισης των υποδομών.

Ένα σχέδιο με ενιαία λογική, αναπτυξιακό και κοινωνικό πρόσημο προσαρμοσμένο στις εθνικές, περιφερειακές και τοπικές ανάγκες.

Ένα σχέδιο με άμεσα  και μετρήσιμα οφέλη  για την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των πολιτών.

Σήμερα,  εδώ,  από την καρδιά του Πειραιά, παραδίδουμε στην κυκλοφορία 3 σταθμούς  (Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο)  ολοκληρώνοντας την επέκταση της Γραμμής 3 και εμπεδώνοντας ακόμα περισσότερο  την αξία του Μετρό ως μαζικού μέσου μεταφοράς.

 

Γιατί το Μετρό είναι το πλέον προσιτό,  το πλέον κοινωνικό, το πλέον λαϊκό, το πλέον φιλοπεριβαλλοντικό μέσο μεταφοράς.

Θα ήθελα να θυμίσω ότι, εδώ και 2 χρόνια, έχουν ήδη τεθεί σε λειτουργία οι 3 πρώτοι σταθμοί της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά σε Αγία Βάρβαρα, Κορυδαλλό και Νίκαια.

Η λειτουργία αυτών των σταθμών σημαίνει ότι κάθε μέρα χρησιμοποιούν το Μετρό  επιπλέον 63.000 συμπολίτες μας, κάθε μέρα κυκλοφορούν 11.000 λιγότερα αυτοκίνητα  και ότι κάθε μέρα εκλύονται στο περιβάλλον  60 τόνοι  εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα λιγότεροι.

Με τη νέα λειτουργία των 3 νέων σταθμών τα κέρδη για την πόλη είναι ακόμη μεγαλύτερα.  Πλέον θα μετακινούνται καθημερινά 130.000 περισσότεροι πολίτες,  θα κυκλοφορούν 23.000 λιγότερα Ι.Χ. οχήματα  και  θα μειωθούν οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους.

Το σημαντικότερο όμως είναι ότι με αυτό το έργο, ενώνουμε,  επιτέλους,  το λιμάνι του Πειραιά με το Αεροδρόμιο  σε λιγότερο από 1 ώρα και μπορεί κάποιος να μεταβεί στο Σύνταγμα σε 20’.

Ο Πειραιάς αποκτά πλέον τη θέση που του αξίζει. Οι πολίτες του Πειραιά αποκτούν τις υποδομές που τους αξίζουν.

Υπενθυμίζω ότι τον περασμένο Δεκέμβριο και 44 χρόνια μετά την κατάργηση της γραμμής Τραμ του Περάματος, το Τραμ επιτέλους  επέστρεψε  στους δρόμους του Πειραιά.

Είναι ξεκάθαρο ότι η ευρύτερη περιοχή αποκτά  πλέον μία νέα δυναμική. Και όλα αυτά που περιέγραψα δεν είναι απλώς κάποια νούμερα ή λόγια που ακούγονται ωραία. Είναι μία ανάσα για την ίδια μας τη ζωή.

Σημαίνουν πρακτικά ότι:

Ο εργαζόμενος και ο ελεύθερος επαγγελματίας θα μπορεί να πηγαίνει πιο γρήγορα στη δουλειά του και στις δημόσιες υπηρεσίες.
Ο μαθητής και ο φοιτητής (θα μπορεί να πάει πιο γρήγορα στο μάθημά του).
Ο κάθε νέος και η κάθε νέα θα μετακινούνται πιο εύκολα και πιο γρήγορα προς τους χώρους διασκέδασης και ψυχαγωγίας.
Οι άνθρωποι τρίτης ηλικίας θα μπορούν να κάνουν με μεγαλύτερη ασφάλεια τη βόλτα τους.

Την ίδια ακριβώς ώρα, σε μία άλλη περιοχή της Αττικής προχωράει η Γραμμή 4 που επί της ουσίας εξυπηρετεί τις πυκνοκατοικημένες περιοχές του λεκανοπέδιου  και επιτρέπει σε κάποιον να πάει από το Άλσος Βεΐκου στο Γουδί σε λιγότερο από 18’, στην Πανεπιστημιούπολη σε λιγότερο από 15’ και στα Δικαστήρια σε μόλις 5’.

Την ίδια,  επίσης, ακριβώς ώρα, προχωρούν οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση του έργου της επέκτασης της Γραμμής 2 με τρεις νέους σταθμούς προς το Ίλιον και προετοιμάζεται και η περαιτέρω επέκταση της Γραμμής  προς το Μενίδι.

Με την ολοκλήρωση της επέκτασης της Γραμμής ΙΙΙ προς Πειραιά ο συνολικός αριθμός επιβατών των Γραμμών 2 και 3 του Μετρό θα ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο ημερησίως.

Συγκεκριμένα κάθε ημέρα 1,1 εκατομμύρια άνθρωποι θα χρησιμοποιούν το Μετρό για να διασφαλίσουν άνετη, γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση.

Όπως αντιλαμβάνεστε, ο σχεδιασμός του Υπουργείου Υποδομών και του Κώστα Καραμανλή είναι ολιστικός, δηλαδή πέρα από τις επιμέρους ανάγκες συνυπολογίζει τον συνδυαστικό χαρακτήρα των υποδομών και πετυχαίνει τον βέλτιστο συνδυασμό οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου, υπόγειου τρένου – μετρό,  λιμένων και αεροδρομίων.

 

Είναι δομικός και εξωστρεφής, καθότι από τη μία αναλύει εις βάθος τα χαρακτηριστικά του κάθε τομέα και από την άλλη ενσωματώνει τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές.

Είναι ανθρωποκεντρικός, γιατί βασικός του στόχος είναι η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και της ποιότητας ζωής του κάθε πολίτη.

Περιέγραψα με έναν σύντομο και περιεκτικό τρόπο τη βασική φιλοσοφία μας  και τα αποτελέσματα που έχουμε μέχρι τώρα στην προσπάθεια για την αναβάθμιση των δημοσίων υποδομών και την αποκατάσταση της σχέσης εμπιστοσύνης της Πολιτείας με τον πολίτη.

Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε ότι αυτή η προσπάθεια του Υπουργείου Υποδομών πέρα από πολιτικά έχει και εθνικά χαρακτηριστικά. Η αναβάθμιση των υποδομών είναι πρώτα και πάνω από όλα ένα εθνικό στοίχημα.

Ένα στοίχημα που υπερβαίνει την εκάστοτε συγκυρία, τις πολιτικές αντιπαραθέσεις και πολλές φορές και τις ίδιες τις κυβερνήσεις.

Είναι ένα στοίχημα που συνδυάζεται με την πραγματική ανάπτυξη και τη διαμόρφωση όρων καλύτερης ζωής – όχι μόνο για το σήμερα- αλλά και για τις μελλοντικές γενιές.

Είναι μία πράξη ευθύνης. Είναι μία πράξη που ενισχύει την εμπιστοσύνη προς την Πολιτεία και την πολιτική. Είναι μία πράξη που εμπεδώνει το σεβασμό στους θεσμούς. Είναι μία πράξη που ενισχύει την  ίδια τη δημοκρατία.

Σε αυτή την προσπάθεια απαιτείται  σοβαρότητα, συνέπεια και συνεργασία. Συνεργασία με τους θεσμικούς φορείς. Συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες.

Εμείς από την πλευρά μας λειτουργούμε πάντα με το βλέμμα στο μέλλον και με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους πολίτες και τις πραγματικές τους ανάγκες.

Επιτρέψτε μου τελειώνοντας,  να πω ότι στα τρία χρόνια που είμαστε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών  κάνουμε  πράξη τις δεσμεύσεις μας,  μέρα με τη μέρα,  επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά  ότι είμαστε η παράταξη  των πραγματικών μεταρρυθμίσεων και των μεγάλων έργων.

Γιατί και αυτό το έργο ξεκίνησε  ουσιαστικά από την κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά και ολοκληρώθηκε από την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Για άλλη μια φορά παραμένουμε συνεπής με την ιστορία μας,  δίπλα στον πολίτη με πράξεις και αποτελέσματα.

Σας ευχαριστώ πολύ.

 

About the author :