Στα έργα ύψους 5 δισ. ευρώ που υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην Βόρεια Ελλάδα αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, που ήταν κεντρικός ομιλητής στην εκδήλωση του ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας με τίτλο: «2023: Έτος πρόκληση για τη Θεσσαλονίκη και τη Κεντρική Μακεδονία».
Ξεκινώντας την ομιλία του, ο κ. Καραγιάννης έστειλε σαφές μήνυμα ότι «όλοι θα έπρεπε να κατανοήσουν ότι από την προώθηση των έργων κερδίζουμε όλοι, αρκεί να υπάρχουν κανόνες και απόλυτη διαφάνεια» και πρόσθεσε ότι «ο σχεδιασμός έγινε σε επίπεδο επόμενων γενιών και όχι επόμενων εκλογών».
Ιδιαίτερη έμφαση, όπως είπε, δόθηκε «σε περιοχές που παρουσίαζαν τεράστια ελλείμματα στον τομέα των υποδομών, με τη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία να είναι η πρώτη περιοχή που συγκέντρωνε τα χαρακτηριστικά αυτά».
«Γι’ αυτό και τα 5 από τα 10 δισ. ευρώ του συνολικού σχεδίου για τη Βόρεια Ελλάδα είναι έργα υποδομής που εκτελεί το Υπουργείο Υποδομών και οι εποπτευόμενοι φορείς του» επισήμανε ο Υφυπουργός Υποδομών.
«Ο σταθμός Μετρό της Βενιζέλου κατασκευάζεται κανονικά»
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στα χρονοδιαγράμματα των έργων και την πορεία υλοποίησής τους.
«Το Μετρό, επιτέλους προχωρά. Οι αρχαιολογικές εργασίες στο σταθμό της Βενιζέλου τελείωσαν και ο σταθμός κατασκευάζεται κανονικά. Μέχρι στιγμής έχει υλοποιηθεί περίπου το 90% του οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης. Ο διαγωνισμός για το φορέα λειτουργίας είναι στον αέρα και στα τέλη του μήνα θα υποβληθούν προσφορές, ενώ και η επέκταση προς Καλαμαριά προχωρά κανονικά» τόνισε ο κ. Καραγιάννης.
Μάλιστα, όπως έκανε γνωστό «ήδη ετοιμάζουμε τις επόμενες επεκτάσεις τόσο προς τα Δυτικά, όσο και προς το Αεροδρόμιο». Διαβεβαίωσε ότι «η Θεσσαλονίκη θα έχει το πλέον σύγχρονο Μετρό σε όλη την Ελλάδα και ένα από τα πλέον σύγχρονα Μετρό σε όλη την Ευρώπη».
Για το Flyover
Για το Flyover, ο Υφυπουργός Υποδομών υπενθύμισε ότι «είναι ένα έργο που δημοπρατήθηκε, συμβασιοποιήθηκε και ξεκινά από τη κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη» το οποίο «θα αλλάξει τη καθημερινότητα της πόλης και θα κάνει τις μετακινήσεις πιο γρήγορες, οικονομικές και ασφαλείς».
Ταυτόχρονα «οι διαγωνισμοί για το Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και το Δράμα – Αμφίπολη, δύο σημαντικά οδικά έργα ΣΔΙΤ, έχουν ξεκινήσει και θα υπάρχουν ανάδοχοι εντός του 2023».
Πώς προχωρούν τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, «προχωρήσαμε και τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, που θα συνδέσουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και κυρίως τον 6ο προβλήτα με τα λιμάνια της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης, τη γειτονική Βουλγαρία και τη Μαύρη Θάλασσα, προσδίδοντας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις μεταφορές ελληνικών προϊόντων, αλλά αξιοποιώντας και τους λιμένες της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Την ίδια στιγμή είναι σε διαγωνιστική διαδικασία και η δημιουργία του Προαστιακού σιδηροδρόμου της Δυτικής Θεσσαλονίκης».
Υπογραμμίζοντας το μέγεθος των παρεμβάσεων στο σιδηρόδρομο, ο Υφυπουργός σημείωσε ότι «μόνο πως το “Θεσσαλονίκη – Τοξότες” και το “Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο”, είναι έργα με προϋπολογισμό που αγγίζουν τα 2,8 δισ. ευρώ».
«Συνεχίζουμε, όμως, και τα υπόλοιπα σημαντικά οδικά έργα της Περιφέρειας, όπως την ολοκλήρωση της σύνδεσης του 6ου προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον Αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, που εκκρεμούσε από το 2000, ενώ υπογράφηκε η σύμβαση για τον οδικό άξονα που θα συνδέει την Περιφερειακή Οδό με το νέο παιδιατρικό Νοσοκομείο Φιλύρου» πρόσθεσε.
«Έχουμε συμβασιοποιήσει έργα ύψους 5 δισ. ευρώ»
Στα κτιριακά έργα ο Υφυπουργός Υποδομών ανέφερε ότι «ήδη έχουμε προσωρινό ανάδοχο για την κατασκευή 17 υπερσύγχρονων σχολικών Μονάδων στη Κεντρική Μακεδονία από τις οποίες οι 16 βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη και οι περισσότερες στη Δυτική Θεσσαλονίκη. Επιπλέον, έχει περάσει στη Β’ φάση του Διαγωνισμού το cluster των Δικαστικών Μεγάρων Κεντρικής Μακεδονίας, που περιλαμβάνει και την ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης».
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «σχεδιάσαμε πριν από 4 χρόνια ένα πρόγραμμα 13 δισ. ευρώ και έχουμε ήδη συμβασιοποιήσει έργα ύψους 5 δισ. ευρώ, ενώ την ίδια ώρα έχουμε δημοπρατήσει έργα σχεδόν 11,5 δισ. ευρώ».
«Η Ελλάδα αλλάζει, η Θεσσαλονίκη και η Μακεδονία αλλάζουν»
«Απέφυγα επιμελώς να κάνω αναφορά στο παρελθόν σε επίπεδο κληρονομιάς, ειδικά από τη προηγούμενη κυβέρνηση. Εάν αντί των έργων ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ της περιόδου 2015-2019 είχαν δρομολογηθεί περισσότερα έργα, η σημερινή εικόνα θα ήταν για τη χώρα ακόμα καλύτερη. Σε κάθε περίπτωση η πραγματικότητα είναι μία, η Ελλάδα αλλάζει, η Θεσσαλονίκη και η Μακεδονία αλλάζουν» υπογράμμισε κλείνοντας ο κ. Καραγιάννης.
«Είμαι βέβαιος ότι πλέον μπορούμε να αντιμετωπίζουμε όλοι, ειδικά οι Θεσσαλονικείς και οι Μακεδόνες, το μέλλον με περισσότερη αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση» κατέληξε.